16 Eylül 2018 Pazar

Sarah MacLean - Aşk Mevsimi


İngilizce Adı: The Season

Seri: Yok

Basım Tarihi: Eylül, 2013

Yayınevi: Nemesis

Sayfa Sayısı: 376

Çeviri: Pınar Öcal

Konusu:

Kararlı ve sivri dilli bir genç kadın olan on yedi yaşındaki Leydi Alexandra, ağabeyleri ve onların arkadaşlarıyla dolu bir evde büyüdüğünden kendini korumayı öğrenmiştir.

Ne yazık ki soylu bir hanımefendi için bunlar pek de takdir edilen özellikler değildir. Yine de Alex’in annesi kızını makul, saygın ve zengin bir adamla evlendirme hayalleri kurmaktan geri kalmamaktadır.

Alex ile yakın arkadaşları Ella ve Vivi elbise provaları, danslar, yemekli partiler arasında kendilerini eş adaylarından uzak tutmayı başarmışlardır.
Ancak Blackmoor Kontu gizemli bir cinayete kurban gittiğinde, Alex gerçeği ortaya çıkarmak için kontun oğluna yardım etmeye karar verir. Şeytani bir yakışıklılığa sahip olan eski dostu Gavin, evlenmeyi asla düşünmeyen Alex’in özgürlük rüyasını sonunda mutlu bir yuva hayaline dönüştürebilir mi?

Casusluk, cinayet ve diğer gizli kapaklı işlerle dolu bir maceraya atılan bir kadın, eş bulmaya ayıracak vakit bulabilir mi?

Bu yılın aşk sezonu başlıyor!


Yorumum:

Aynı yazardan peş peşe dördüncü kitabı okumuş bulunuyorum. Diğer dört kitabı henüz bende yok. Yoksa okumaya devam ederdim. Son zamanlarda yavaşlayan okuma hızıma ilaç gibi geldiler demek yanlış olmaz.

Neden ara vermeden okudum, onu da söyleyeyim. Çünkü yazar kendine bir dünya yaratmış ve bu dünya içinde bu karakterler öyle ya da böyle birbiriyle bağlantılı. Bir sonraki kitabına geçtiğinizde tanıdık kişiler gözünüze takılıyor okurken. Seriler farklı olsa da terk edilen bir nişanlı, başından kötü bir aşk hikayesi geçmiş bir kız kardeş bakıyorsunuz diğer kitabın başrol kahramanı oluvermiş. Siz de tanıdık kahramanları okurken sürüklenip gidiyorsunuz.

Ayrıca son dönemde tarihi aşk romanları (kurgu) okumayı daha çok seviyorum. Teknoloji yok, at arabaları, mumlar, bozulmamış doğa, kabarık elbiseler, çamurlu yollar (bunu olumsuz yazdım). Aslında temizlik alışkanlıklarını düşünmeden o dönem daha romantik geliyor (uzaktan).

Gelelim kitabımıza. Esas kızımız bu sefer 17 yaşında. Bu yaş bana okurken tuhaf geldi ama o dönemin durumu buydu. Ama evde kalmış kız karakterlere çok alışmışım son zamanlarda. Leydi Alexandra. Ve onun iki arkadaşı var. Onların aşk hikayelerine giriş bile yok kitapta. Alex ilk sezonunu yaşayan popüler bir kız. (Değişik. Alışmıştık Wallflower’lara.) Ama Alex evlenmek istemiyor. Dünya hakkında, politika hakkında fikirleri var ve düşünen, düşündüklerini söyleyebilen bir birey olarak kabullenilmek istiyor. Tabi arkadaşları da öyle. Hatta anne babası. Ama anne baba yine de toplum kurallarına uyan insanlar.

Erkek kahraman ise komşu evin yakışıklı Kont’u. Kontluğu babası ölünce devralmış taze kont. Gavin. Kont kendisini Alex’in ağabeylerinden biri olarak görüyor ve kendi içinde Alex’e olan duygularından dolayı bir mücadele yaşıyor.

Ve tabi bir cinayet, biraz Fransız casusluğu. Kitabın içine güzelce kurgulanmış.

Aşk Mevsimi bir tiyatro eseri ya da eski dönem BBC dizilerini izliyormuşsunuz gibi bir hava yaratıyor. O yüzden soluksuz okudum gibi bir ifade yanlış olur kitap için. Ama her kelimesinin üzerinden defalarca geçildiği yazarın ciddi bir emek harcadığı belli. Bu yüzden de yazarın ilk kitabı olduğunu düşündüm. Goodreads’a bakınca 2009’da görünüyor ki bundan önce bir kitap yok.

Tavsiye eder miyim? Cinsellik dozu az seviyorsanız evet tavsiye ederim. Güzel yazılmış, baskı kalitesi olarak hayal kırıklığına uğratmayacak bir kitap. (Bizim kapak daha güzel demek istiyorum).

Okumadığım dört kitap kaldı. En kısa zamanda temin edip okuyacağım. (güncelleme o dört kitabı aldım ama okumadım henüz. Artı yeni serisinden bir kitap okudum. 16.09.2018)

(Güncelleme 3.7.2021 Yazarın en vasat kitabıymış, diğerlerini okudum 😍)

Görüşmek üzere. Kitaplarla kalın.

4 yorum: