3 Mayıs 2022 Salı

Nedret Kılıç - Dokunulmaz

 

Seri: Kornelyus'un Ezgisi Üçlemesi 3

Basım Tarihi: 2022

Yayınevi: Nemesis

Sayfa Sayısı: 472

Konusu:

Sırtüstü uzanıyorum yıldızlardan örülü örtüm altına! Derime kazıttığım yaşım kadar “yetmiş” suretin hepsi benimle gelmek istiyor. Bağırıyorlar duyuyorum. Susturmak istiyorlar susmuyorum. Yıllar geçtikçe ufalıp küçülüyor, buruşuyorum. Aynalara tahammül edebilirken uzun ya da kısa, güzel ya da çirkin değildim. Mürekkep karası kurban portreleriyle dolu yüzümde seçilecek bir hat yok artık. İşte yine duydum!

Grace çağırıyor!

Hata, insanın evrenle temasıyla başlar ve insanla insanın ilişkisinde devam edip gider. Gerçekle düş arasında mırıldanan hatalı bir ezginin büyüyerek güçlü bir besteye dönüştüğüne şahit olan tüm beyazların ortak hikâyesi bu! Çocukluktan ölümsüzlüğe, gerçeklikten deliliğe, inanmaktan aldanmaya doğru hızla akan bir nehir kendi masalını yeniden yazarken, Dokunulmaz’da insanın varoluşuna dair her kusuru sorgulatarak okurun zihninde beyazın içinden geçen siyah gibi iz bırakıyor.

Nedret Kılıç, Kornelyus’un Ezgisi ile başlattığı, Şedaraban ile devam ettirdiği üçlemeyi, akıllardan çıkmayacak bir sonla, Dokunulmaz’la tamamlıyor…


Yorumum:

Dokunulmaz... 

İçimde söylemek istediğim ama toparlayamadığım, beynimi yakan, beynimi açan, onlarca duygunun karmaşası. 

Söylemek istediğim ama %100 spoiler olur dediklerim. 

Öncelikle bu bir üçleme diyerek başlayayım. Kornelyus'un Ezgisi, Şedaraban ve son kitap Dokunulmaz. Tek tek okunur her kitap kendi içinde. Ama bence üçünü birden okumalı. Çünkü gerçekten muhteşem kurgular. 

Şimdi geriye dönüp Kornelyus'un Ezgisi ve Şedaraban yorumlarıma baktığımda yine aynı şekilde bir tutulma yaşamışım görüyorum. Konulara girmemişim anlatırken.

Yine Dokunulmaz içinde size konuyu anlatamam, kurgu öyle bir kurgu ki, ben burada ne yazsam konu hakkında spoiler olur. Sürprizi kaçar, her okur o metindeki detayları kendi keşfetmeli, benim gibi içinden sürekli söylenmeli, metinle çekişmeli, sinirlenmeli, bırakmalı dayanamayıp geri dönmeli. Bittiğinde kendisine gelmesi, aklını toparlaması zaman almalı. Tüm bunları yazıyorum çünkü hepsini yaşadım kurguda. Dün akşam bitirdim ve şu ana kadar hep aklımda. 

Konusunu anlatmayacak olsam da, şunu söylemem gerek ilk kitabın Kornelyus'u ve ikinci kitabın  Antonius'u bu kitapta yanyana. Hatta iki karakter daha var ki yanlarında birini tanıyoruz diğeri yeni biri. 

Normalde çapraz okuma yaparım, ama bu sefer sadece Dokunulmaz okudum. Akıcılığı, temposu, yer yer şiirsel anlatımı yakaladı ve elimden bırakamadım. 

Bu üçleme uzun süre aklımda kalacak ve bir süre sonra yeniden okumak istiyorum. Ama önce etkisi biraz geçsin (geçer mi?). 

Nedret Kılıç emeğinize sağlık. Tebrikler. Kaleminiz daim olsun.

@kitap_sevdam tavsiyesi güçlü bir kalem ile tanışmış oldum. Teşekkürler.

#nedretkılıç
#kornelyusunezgisi #şedaraban #dokunulmaz
#nemesiskitap #tavsiyekitap

Not: instagram hesabim @dendeninyorungesi nde paylaşmış olduğum yorumdur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder