2 Mayıs 2020 Cumartesi

Hüseyin Rahmi Gürpınar - Mürebbiye


Günümüz Türkçesine Uyarlayan: Engin Kılıç

Basım Tarihi: Nisan, 2018

Yayınevi: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

Konusu: 

Matmazel Anjel, doğup büyüdüğü Paris’in kenar mahallelerindeki sefil hayatını geride bırakıp, zengin bir ailenin hanımı olmak konusunda kararlıdır. Anjel’in kaderi İstanbullu Dehri Efendi ailesinden birkaç masumun eğitim ve terbiyesinden sorumlu öğretmen olarak atanmasıyla değişir. Mürebbiyelik Anjel’e istediği kazancı sağlamayınca, evin en küçüğünden en büyüğüne bütün erkeklerini fethetmek için hazırladığı dehşetli programı derhal uygulamaya girişir. Anjel’in odasının bulunduğu koridorda gölgeler dans etmeye başlar. Ev ahalisi giderek birbirine düşer, sınırlar zorlanır ve finalde büyük bir sürpriz beklemektedir. Kendi döneminin Avrupalı romancılarını, filozoflarını yakından takip eden Hüseyin Rahmi, Mürebbiye'de geniş bir kültürel coğrafyaya referanslarla kurgusunun katmanlarını derinleştiriyor.


Yorumum:

Eski yorumlarımı tek hesapta toplama işine devam ediyorum. Diğer hesaptan arşive kaldırıyorum buraya taşıdıklarımı. Aslında bir gün instagram yorumlarım silinirse diye korkarak açtığım blog hesabım var ama uzun zamandır tembellik ediyorum yazmaya. (bu yorumu yazdıktan bir yıl sonra bloga ekliyorum şu an mesela)

Gelelim kitabımıza. Bir Murabiye var ki bu kitapta. Düşman başına. Matmazel Anjel için ne desem bilemiyorum. Fransa'dan gelmiş, bir şekilde konakta iş bulmuş. Ama gözü işte değil. Konakta kimler var fayda sağlayabileceği deftere yazıyor. Sonra onları teker teker ağına düşürüyor.
Konuyu fazla anlatmaya gerek yok. Okuyunca bu mürebbiye düşman başına  bile gelmesin dersiniz diyeyim anlayın.

Kitabın anlatımına gelince, başta dili ağır geldi. On-onbeş sayfa sonra alıştım. Fransız olduğundan Murabiye, sık sık Fransızca konuşmalar olsa da yazar aynı zamanda Türkçe'sini yazmış. Zor olmadı okumak onları. Kişileri fiziksel özellikler ve kişilik olarak betimlemeler öyle güzel anlatılmış ki insanın gözünde canlanıyor.

Tavsiye ederim. İlk iki bölüm gidince hızla ilerliyor. Yormadan okunuyor.

Yeni bir yorumda görüşmek üzere 🥰

Not: İnstagram hesabım Dendenin Yörünge'sinde yazmış olduğum yorumdur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder