6 Mayıs 2018 Pazar

Zeytinyağlı Enginar


Enginar geçmiş yıllar içinde çok yakın olamadığım ama birkaç yıl önce pazarda ayıklanmış bir şekilde görünce alıp denediğim ve mevsimi gelince yaptığım yemekler arasına girdi. 

Tarifi doğrusu internette bulmuştum, okuyup geçtim. Yerini hatırlamıyorum. Genelde yemek yaparken tekniğe bakarım. Sonrasını hep aklımdan yaparım. 

Not: Yemeklerim güzeldir.

Malzemeler:
  • Enginar (adet sizin yapmak istediğiniz kadar biz burada 2 diyelim) ayıklanmış olarak satılıyor ben öylesini satın alıyorum, konserve kullanmıyorum.
  • Bezelye, havuç, patatesten oluşan garnitür konservesi olabilir ya da siz ayrı ayrı haşlayabilirsiniz bu sebzeleri (ya da iç bakla ile yapılabilir. Onu yapınca ayrı tarifini yazarım) Genellikle her enginar çanağı için 1,5 çorba kaşığı garnitür.
  • Zeytinyağı
  • 1 adet kuru soğan.
  • Üstüne dereotu konulabilir. Bizde sevilmediğinden ben kullanmadım.
  • Tuz, (toz şeker deniliyor bazı tariflerde ama ben eğer domates kullanmamışsam toz şeker kullanmıyorum. Toz şeker domatesin asitli tadını dengelemek için zeytinyağlı yemeklerde kullanılabilir.)
  • Su
  • Limon
  • En önemlisi sevgi ve ilgi katıyoruz


Yapılışı:
  • Enginarlar pazarda tuzlu ya da limonlu suda satılıyor zaten ayıklanmış bir şekilde. Ayıklamayı bilmiyorum (istesem yaparım o ayrı konu). Ayıklama konusuna girmeyeceğim. Eve gelince temiz yeni bir su yapmakta fayda var.
  • Önce kuru soğan yemeklik doğranır ve zeytinyağında kavrulur. 
  • Üzerine bezelye, havuç, patates eklenir ve karıştırarak 2-3 dakika pişirebilirsiniz.
  • Enginarları bir tencereye diziyoruz.
  • Limon, 1-2 kaşık zeytinyağı ve suyu karıştırıyoruz ve enginar çanağının içine gelmeyecek şekilde tencereye bu karışımı ekliyoruz.
  • Enginarların içine bezelye, havuç, patates karışımını koyuyoruz.
  • Kaynayıncaya kadar orta ateşte daha sonra kısık ateşte enginarlar yumuşayana kadar pişiriyoruz. Arada tenceredeki sudan kaşıkla alıp enginarların üzerine yavaşça dökebiliriz.

Aslında enginar deyince zor görünen ama hazırlaması yaklaşık 5-10 dakika süren (pişme süresi ekliyoruz üstüne tabi ki) kolay ve besleyici bir yemek. Kolay gelsin. 

3 yorum:

  1. Karaciğer dostu enginar...Elinize sağlık 10 üzerinden 10...Ah birde yiyebilseydim...

    YanıtlaSil
  2. mımm enfes görünüyor :)

    YanıtlaSil