13 Mayıs 2018 Pazar

Blog Muhasebesi Mimi


Not: Bu sefer ilk olarak not yazıyorum. Fotoğraf bana aittir ve Kırklareli İğneada yolunda dört yıl önce orman içinde karşılaşmıştım bu monitörle. Neden orada idi bilmiyorum ama artık yok onu biliyorum.


Öncelikle kimse beni mimlemedi. Ne kadar eski olsam da burada henüz çok yeniyim. 
Neden mi? 
Yazarım birazdan neden hem yeni hem eskiyim. 

Yazmak istedim kendi muhasebemi bende. 

Bu mimim çıkış adresi Blogcu Sultan. 
Teşekkürler kendisine.

İşte benimle ilgili çok gizli bilgiler.
Çoğunu ben bile hatırlamıyorum.

Blog alemine nasıl girdim?

Yıl 2004'ten sonra. Tam hatırlamıyorum doğal olarak. Neden 2004 diyorum. Çünkü o tarihte Tokat'ta görev yapıyoruz. Sonra ben blog yazmak istedim. Yabancı filmler seyrediyorum. Bakıyorum blog yazıyorlar. Hevesleniyorum. Evde bilgisayar var. İnternet var. O zaman ne duruyorum deyip (dememişimdir o şarkı henüz yoktu) araştırdım. Nedense blogcu ile başladım. Sanırım yerli malı yurdun malı zihniyeti. Ama çok memnun kalmamış olsam bir yılı doldurmadan blogspotu fark ettim. Ve geçiş yaptım. Adım o zamanlar Denden'in Yörüngesi. Her şey var içinde yemek, elişi, kitap, hayat. Kapattım orayı. Çünkü her fotoğrafı yazıyı çaldılar zaman içinde. Bende kökten çözüm buldum. Yazık ettim.

Hangi blog bana ilham oldu?

Sanırım yabancı filmler bana ilham oldu. Çünkü bu aleme girdiğimde kimseyi tanımıyordum.

Bloga yazdığım ilk yazımla son yazım arasında fark var mı?

Olmaz mı? O yüzden siliyorum onları :) Silmek en büyük hobim.

Yakın çevrendeki insanlar blogumu biliyor mu?

Blog yazıyor olmayı çok seviyorum. Hatta bir değil iki yerim var. Aynı adresin .com uzantısı. Burası yedekleme yerim. 


Sevdiğim bir işi de saklamıyorum. Ben unutsam eşim söylüyor. En büyük destekçim ama teknik anlamda yardım etmiyor kızsam da. O yüzden kırkından sonra Web Tasarımı ve Kodlama okumaya başladım. Daha kodlama derslerine geçmedik o yüzden sade blogum. Ayrıca vertigom var çok slaytlı yerler parlayıp patlayanlı (yanar dönerli) yazılar beni hasta ediyor. O yüzden sadeyim. 

Bu arada Denden'in Yörüngesi'nden sonra bir dolu isim denedim. Sade ve Sevimli, Küçük Not Defterim, Kendime Ait Bir Blog, vb. En son Instagram'da bir hashtag'den yola çıkarak bu adı kendime aldım.

Bu arada soruyu da unuttum :)

Blog yazmak yaşantıma ne kattı? Ya da çıkardı?

Çıkan bir şey yok hayatımda. Yeni yeni arkadaşlar, yeni bakış açıları kattı hayatıma. Ayrıca çevremde kitaplar hakkında konuşabileceğim çok kişi yok. İnanılmaz ama. Ben de içimi döküyorum instagram ve burada. Özellikle instagramda (@dendenak) ama. Bookstagram arkadaşlarla yüzyüze görüşmemiş olsak da çok ortak noktamız var. Hatta ben bookstagram değilim diye açtığım hesabımda bana yorum bile yaptırmaya başladılar. 

Şu anda bu mim yayını ile birlikte blogumda kaç yazı ve kaç sayfa görüntülenmem var? 

Burada 38.587 görüntüleme,
256 yayınlanmış,
82 taslak yazım 
77 google +
57 blogger takipçisi
Günlük giriş sayısı yaklaşık 150 - 200

110.828 görüntülenme
955 yayınlanmış yazı, 
taslak yok gibi 2 tanecik,
184 takipçi,
Günlük giriş yaklaşık 500 - 600 civarı. 

Hangi blogun muhasebesini öğrenmek istiyorsun?

Yayınlayan herkesi okumaya çalışıyorum. Sonuçta sizlerin çok desteğini alıyorum bloggerda. Tanımak isterim.

10 yorum:

  1. Keşke eski blogun da dursaymış, bayılıyorum yıllardır blog yazan bloggerlara, aktif olmalarına :). Bu blogda pek yeni sayılmaz aslında, bir geçmişi var :). Yıllarca devam etmen dileğiyle :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişmanlık fayda etmiyor. Geri almayı denedim o zaman öyle bir özellik yoktu. Şimdi var mı bilmiyorum. Zaten onu açtığım e-mail adresim de çalındı. Her şeyin hırsızı var. Blog yazılarımı çaldılar, çocuğumun fotoğraflarının altına kendilerininmiş gibi yazılar yazdılar (saftık sosyal medyada yayınladık o zamanlar). Zaten en çok kızımın fotoğrafları çalınınca ürktüm ve kapattım.

      Sil
  2. yaaa o zamanlar herhalde blogun ilk zamanları olmalı. herkes yeni herhalde çok heyecanlıdır yaaa :) bizim handan var o da senin gibi, en eski o sanıyodum, bir de çileksuyu sibel var, sen de en eskilerdensin demek ki. bir dee, blogçu sultana gidip ben de yaptım desene, okumak istiyor o da :) o foto ne ilginç, ben de olsam çekerdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zamanlar elişi blogları tam destek. Geceleri sohbetler ediliyor, herkes uyuyup vakit bize kalınca. Her gün yazıyoruz genelde. Güzel günlerdi. Şimdi bakıyorum o zamanlardaki bebekler kocaman olmuşlar. Birkaç arkadaşla hala bağlantımız sürdü. Van depreminde çok destek olmuşlardı. Telefonlar yağmıştı. Güzel günlerdi. Yine güzel sizler varsınız.

      Sil
  3. Siz de eskiymişsiniz epey, aynı zamanlarda, aynı yerde başlamışız :) blogcu.com da sonra blogspot bana da cazip gelmişti. Blog açmak için filmden heveslendim deyince aklımdan geçiriverdim hemen filmleri. Haklısınız vallahi. Bilgisayarla haşır neşir olmamı "you've got mail" filmine borçluyum :)

    En baştaki foto cidden çok ilginç.. iğneadayı gezmiştim, hayal ettim birden benim de karşıma çıksaydı napar eder bu kareyi çekerdim.
    Tanıdğıma memnun oldum :) Sevgiler bırakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meg Ryan en sevdiklerimden. Üniversite yıllarımda altın çağını yaşıyordu. Her filmine gittim desem doğru söylemiş olurum. Ama en güzelleri Tom Hanks'li olanlar tabiki. O fotoğraf için arabayı durdurup ormana daldım :) Neyseki almışlar sonradan. Bilinmez ki belki bir fotoğraf çekimi için getirmişlerdi. Bir deneydi veya. Benim için bilinmez olarak kaldı.

      Sil
  4. MERHABALAR. Bu mim sayesinde sizin bloğunuzu keşfettim. Bundan sonra bende takipteyim. ben zaten bu mimleri özellikle bu tarz eski ama heberimiz olmayan blogları tanıdığımız için çok seviyorum...
    Bu arada mimi gelip haber verdiğiniz için çok teşekkür ederim. Cevaplarınızı zevkle okudum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bolca görüşmek üzere. Sizi takip ediyorum. :)

      Sil
  5. Selam Ozden...IG'den takip edip,blogdan haberi olmamak:( ya da fark etmemis olmak...Nice yillara blogosferde.Ben taslak konusunda cok beceriksizim,bir gun hayal ediyorum blogumu tip olarak yenileyecegim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun eninde sonunda buluşuyoruz sonunda. Aslında ben hile yaptım. Bloggera geri dönünce her takip ettiğim blogun varsa instagram adreslerini de takibe aldım. Biraz sistematik çalıştım yani. Tema konusunda bende pek bir şey yapamıyorum. En basit halinde tutuyorum. Ücretsiz temalar var ama daha önce yükledim ve çok verimli sonuç alamadım. O yüzden böyle olsun.

      Sil