9 Eylül 2018 Pazar

Sarah MacLean - Love By Numbers Serisi 2 - Bir Lordu Dize Getirmenin On Yolu


İngilizce Adı: Ten Ways to Be Adored When Landing a Lord

Seri: Love By Numbers Serisi 2

Basım Tarihi: Aralık, 2016

Yayınevi: Nemesis

Sayfa Sayısı: 432

Çeviri: Nihal Akcan
Konusu:

Ülkenin en çok satan kadın dergisi, çapkın bekâr Nicholas St. John'u evlenilecek en gözde lord ilan ettiğinde genç adamın hayatı tam bir cehenneme dönüşür. Nereye giderse gitsin eş arayan hanımlar ve onların anneleri ile kuşatılmaya başlar. Leighton Dükü'nün kayıp kız kardeşini bulma görevi onu bu azap(!) dolu hayattan kurtaracak mükemmel bir tekliftir ve tam zamanında gelmiştir. Geçmişinde Bulan -avcı- adıyla bilinen Nick için bu görev çocuk oyuncağıdır ve bekâr kadınlardan uzaklaşması için harika bir bahanedir. Ama yakışıklı, zengin, cesur ve akıllı bir aristokrat kaderinden ne kadar kaçabilir ki?

Leydi Isabel içinse hayat hiç kolay değildir. Bakması gereken döküntü bir ev, okula göndermesi gereken küçük bir kont ve saklaması gereken bir düzine kadar kadın vardır. Buna karşılık elindeki para edecek tek şey annesinden yadigâr heykellerdir. Kısacası, herkesin ağzını sulandıran bir avdır.

Ve av ile avcı karşılaştıklarında tüm roller allak bullak olacaktır...


Yorumum:

Love By Numbers Serisinin ikinci kitabını da nihayet okuyup bitirdim. Nihayet diyorum çünkü her ne kadar yazarın anlatım tarzını, kitabı, seriyi sevmiş olsam da insanın bazı zamanları vardır ki olmayınca olmuyor. Kitapta bir problem yok, sadece vaktim yoktu son zamanlarda.

Kitabın yorumuna geçmeden önce baskısı konusunda yazmak istediğim bir şey var. İlk kitabın baskısı daha özenliydi. Bu kitapta aynı özeni göremedim doğrusu. Baskı derken kitap kapağından bahsediyorum, yoksa içi yine hatasız ve güzeldi. Kitaplarımı onlardan vazgeçmek zorunda kalmadığım sürece (taşınırken problem oluyor) elimde tutmak taraftarıyım ve serilerde özellikle hep aynı tarzda olsun isterim.

Kitabın konusuna gelince; ilk kitap Bir Çapkını Baştan Çıkarmanın Dokuz Yolu'nda yorumunda serimizin 3 kardeşi anlattığını yazmıştım. İşte bu kitaba konu olan kardeş ikizlerin diğeri olan Lord Nicholas.

Kitap eğlenceli bir şekilde başlıyor. Bir gazete tarafından evlenilecek en gözde bekar seçilen Lord Nicholas, gittiği her yerde çevresi kadınlarla çevrilince bunalıyor ve kaçış yolları arıyor. Bu sırada dük bir arkadaşı kaybolan kız kardeşini bulmasını rica ediyor ve lordumuz yollara düşüyor. Bu arada yanında en yakın arkadaşı var. Osmanlı topraklarında onu hapisten kaçırmış bir Türk (Rock diyorlar, gerçek adı geçti mi bir yerlerde hatırlayamadım şimdi). Ve yine lordumuzun (ona da Bulan -Avcı- diyorlar) yüzündeki yara izi Osmanlı hapishanelerinde olmuş.

Hani Lord Nicholas kadınların peşinde olmasından sıkılmıştı ya, başı dertte 24 kadının saklandığı bir eve kadar sürüyor arkadaşının kayıp kız kardeşini. Ve burada kızları himaye eden Kont (12 yaşında) ve ablası Isabel’le tanışıyor. Bir de lordumuzun zayıf yönü korunmaya muhtaç kişilere yardım etmek olunca, içindeki avcıyla birleşince bu durum… Bundan sonrası kitabın komik, romantik, acıklı, ateşli sayfaları arasında hızla ilerliyor (benim vaktim olmasa bile, olsa kesinlikle çok çabuk bitirirdim.)

Bu arada gazetede evlenilecek en gözde lord seçerken onu elde etmenin de yollarını gösteriyor. Leydi Isabel uyguluyor mu bu kuralları. Bu konuda yorum yok, okuyun siz de benim kadar eğlenin.

Tavsiye eder miyim? Kesinlikle evet. Hatta bu seri dışındaki kitaplarını da alacağım yazarın.

Ben serinin üçüncü kitabına doğru yola çıkarken (ki aslında ilk on sayfayı okudum o yüzden kısa kesiyor olabilirim) bol kitaplı günler dilerim. Sonuçta “Hayat Kitapla Güzel”

4 yorum:

  1. kahramanlar da birbiriyle ilintili yani kitaplarda. sevdim bunlarııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri bağımlısıyım biraz. Tv seyretmezsen kitaplarda bulursun dizileri :) ben.

      Sil
  2. Serideki favorim bu kitaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım ben Kibir Dükü tarafından oyumu kullanacağım. :) Acıklı affedilmez ama aşk ne yazık ki affettiriyor.

      Sil